20.02.13

Рідна мова / Українські народні пісні

ЇХАВ, ЇХАВ КОЗАК МІСТОМ 

Їхав, їхав козак містом,
Під копитом камінь тріснув та раз, два,
Під копитом камінь тріснув та раз!

Під копитом камінь тріснув,
Соловейко в саду свиснув та раз, два.
Соловейко в саду свиснув та раз!

- Соловейко, ти мій брате,
Виклич дівчину із хати та раз, два,
Виклич дівчину із хати та раз!

Виклич дівчину із хати,
Маю я їй щось сказати та раз, два,
Маю я їй щось сказати та раз!

Маю я їй щось сказати,
Чи не била вчора мати та раз, два,
Чи не била вчора мати та раз!

- Ой не била, не сварила,
Що з козаком говорила та раз, два,
Що з козаком говорила та раз!

Ой мій милий вареничків хоче 

Ой, мій милий вареничків хоче,
Ой, мій милий вареничків хоче.

приспів:
Навари, милая, навари, милая,
Навари, у-ха-ха, моя чорнобривая !


Та й дров же нема, милий мій, миленький,
Та й дров же немає, голуб мій сизенький !

приспів:
Нарубай, милая, нарубай, милая,
Нарубай,у-ха-ха, моя чорнобривая !
Та й сили ж нема, милий мій, миленький,
Та й сили ж немає, голуб мій миленький !

приспів:
Помирай, милая, помирай, милая,
Помирай, у-ха-ха, моя чорнобривая !

А з ким будеш доживати, милий мій, миленький ?
Так з ким будеш доживати, голуб мій сизенький ?

приспів:
Із кумой, милая, із кумой, милая,
Із кумой, у-ха-ха, моя чорнобривая !


Так підем же додому, милий мій, миленький,
Вареничків наварю, голуб мій сизенький !

приспів:
Не балуй, милая, не балуй, милая,
Не балуй, у-ха-ха, моя чорнобривая!



ОЙ ТАМ НА ГОРІ СІЧ ІДЕ 

Ой там на горі Січ іде,
Гей, малиновий стяг несе,

Приспів:
Гей, малиновий, наше славне товариство,
Гей, марширує, раз, два, три!

Гей, попереду кошовий,
Гей, як той орел степовий,
Приспів. 

Гей, а по заду осавул,
Гей, твердий хлопець, як той мур,
Приспів. 

Гей, а по боках четарі,
Гей, то сторожі огневі.
Приспів. 

Гей, отамане, батьку наш!
Гей, веди, батьку, вперед нас!
Приспів. 

Гей, молод хлопче, позір май,
Гей, та до Січі приставай,
Приспів. 

Гей, наша Січа дорога,
Гей, як та мати, всім одна,
Приспів.

Гей, повій, вітре, з синіх гір ,
Гей, на прапор наш, на топір.
Приспів.

Гей, повій, вітре, із степів,
Гей, дай нам силу козаків.
Приспів.

Гей, дай нам силу й відвагу,
Гей, Україні на славу.
Приспів. 

Ой у полі криниченька 

Ой у полі та криниченька,
Там холодна водиченька.

Ой там Роман воли пасе,
Катерина воду несе.

Роман воли покидає,
Катерину переймає.

Катерину переймає,
З відер воду виливає.

– Ой Романе, Романочку,
Не гай мене до раночку,

Бо ця вода не літняя,
В мене мати не рідная.

Буде бити ще й лаяти,
Ще й Романом докоряти.

– Де ж ти, дівко, барилася,
Вже й вечеря зварилася!

– Налетіли гуси з броду,
Замутили чисту воду.

Я, молода, постояла,
Поки вода устояла!

Немає коментарів:

Дописати коментар